Wij geven je graag duidelijkheid

Is iDefender onderdeel van Barracuda Networks?

Nee, iDefender is een dienst van iOnline BV uit Amersfoort. Wij zetten de Barracuda email security gateways in als cloud service.

Wat gebeurt er na het plaatsen van mijn bestelling?

Wanneer u een bestelling plaatst via de website van iDefender wordt het pakket direct aangemaakt op de Barracuda spamfilters. U ontvangt direct een email met instructies om de MX-records van uw DNS te verwijzen naar iDefender. Wanneer u dit heeft gedaan zal uw mail gefilterd worden via het netwerk van iDefender.

Moet ik zelf iets configureren?

Wanneer u alleen inkomende mailfiltering afneemt hoeft u alleen de DNS records te wijzigen. Wanneer u ook uitgaande mailfiltering bestelt ontvangt u van ons SMTP gegevens. Hiermee kunt u uw mailserver via iDefender laten mailen. Dit vergt enige technische kennis. In het portal van iDefender hoeft u niets in te stellen. Het Barracuda netwerk reguleert dit volledig automatisch.

Is iDefender compatibel met Office365 en Google G-Suite?

Ja, iDefender wordt veel gebruikt in combinatie met Office365 en Google G-Suite. Met name om meer invloed en inzicht te krijgen in de mail stroom en grip te krijgen op de aflevering ervan.

Ik heb een Exchangeserver. Kan ik iDefender gebruiken?

Ja, iDefender is geschikt voor alle mailservers en is een goede bescherming voor Microsoft Exchange.

Ik maak gebruik van ZorgMail. Kan ik met behulp van iDefender e-mail rechtstreeks doorsturen naar de servers van ZorgMail?

Ja, iDefender werkt in combinatie met ZorgMail. Stuur de ZorgMail-header mee (informeer bij ZorgMail) en wij leveren de betreffende e-mail rechtstreeks en veilig af bij ZorgMail.

Ik heb meerdere domeinnamen, kan ik korting krijgen?

Elke volgende domeinnaam die u wilt laten scannen door iDefender wordt door ons gezien als domein alias. De prijs van een domein alias is 50% van de reguliere prijs. Een domein alias staat op naam van dezelfde organisatie en heeft hetzelfde afleveradres als het “hoofddomein”.

Wanneer u 25 of meer domeinnamen heeft kunt u in aanmerking komen voor staffelkorting. Neemt u hiervoor contact met ons op.

Mail is erg belangrijk voor mijn organisatie. Hoe betrouwbaar is jullie dienst?

Wij realiseren ons dat mail belangrijk is voor organisaties. Daarom hebben we de hoogst mogelijke veiligheid aangebracht in ons netwerk door de Barracuda’s dubbel (redundant) uit te voeren en in 2 verschillende datacentra onder te brengen. In het afgelopen 3 jaar hebben we dan ook een uptime gerealiseerd van 100%.

Zit er vertraging in het afleveren van mail?

De vertraging is gemiddeld 1 tot 3 seconden. In de praktijk zult u hier niets van merken.

Kan ik zien wat er geblokkeerd wordt?

Ja, elke mail gebruiker kan met zijn mailadres inloggen op de Barracuda en daar de eigen berichten zien die in quarantaine staan. Specifieke instellingen mbt. Whitelist en blacklists kunt u ook maken. Bovendien ontvangt u wekelijks een overzicht per mail met emails die mogelijk spam zijn maar niet als zodanig konden worden herkend. Deze kunt u alsnog markeren als spam of vertrouwde mails.

Wat zijn de mogelijkheden voor beheerders?

Systeembeheerders of hoofdgebruikers ontvangen een zgn. helpdesk account waarmee alle aangemelde domeinen en mailboxen kunnen worden beheerd. In het berichtenoverzicht is de afzender, versturende mailserver, bericht onderwerp, of de mail is afgeleverd of geblokkeerd en de reden van blokkade in te zien. De inhoud van mails zijn om privacy redenen niet zichtbaar. Ook kan mail vanuit het berichtenoverzicht opnieuw worden afgeleverd.

Waar kan ik inloggen en met welke gegevens?

Rechts bovenin in de website kunt u op de knop “Inloggen” klikken en vervolgens inloggen met uw mailadres en wachtwoord. Wanneer u geen wachtwoord heeft vult u uw mailadres in en klikt u op “Maak wachtwoord” Een (nieuw) wachtwoord wordt gegenereerd en direct naar het mailadres wat u invult gezonden. Uiteraard moet het domein wel actief zijn bij iDefender.

Hoe kan ik inloggen in de Barracuda's zelf?

Om uw white-blacklist te beheren, uw maillog in te zien of mails (opnieuw) af te laten leveren kunt u inloggen in het Barracuda spam- virusfilter via https://filter1.iDefender.nl Wanneer u nog geen gebruikersnaam heeft of uw wachtwoord bent vergeten vult u uw mailadres in en klikt u op “Maak nieuw wachtwoord” Deze wordt dan direct naar uw mailadres gestuurd. Het mailadres moet uiteraard wel bekend zijn binnen iDefender.

 

Wordt de email ook bewaard als mijn mailserver even offline is?

Ja, de Barracuda houdt uw mails tot 120 uur (5 dagen) vast als uw mailserver even niet beschikbaar is. Gedurende die periode wordt elk kwartier geprobeerd de mail af te leveren.

Wat is de maximale mailgrootte die de Barracuda toestaat?

De ontvangende mailserver bepaalt de maximale grootte van binnenkomende e-mails. De Barracuda’s zelf laten emails tot 50Mb door.

Wanneer heb ik een enterprise account nodig?

U betaalt bij ons niet per mailbox maar voor alle mailboxen die binnen uw domein(naam) vallen. Hierbij kijken we naar de mail load (hoeveelheid mails die binnen uw domein verstuurd en ontvangen worden). Met een gemiddelde mail load kunnen organisaties tot 50 mailgebruikers gebruik maken van de standaard abonnementen. Daarboven komt u in aanmerking voor een enterprise abonnement.

Zijn er algemene voorwaarden van toepassing?

Ja, op al onze leveringen en diensten zijn de algemene voorwaarden van iOnline BV van toepassing. Deze zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 54015103

Een exemplaar kunt u downloaden op www.ionline.nl/algemene-voorwaarden